آبشار آب پری رویان ، آبشاری که آبشار نیست اما طبیعت زیبایی دارد!

به گزارش مجله تور یک روزه، شهری با نام قدیمی علمده که امروزه با نام رویان شناخته می گردد و در استان مازندران واقع شده است. در مجله خبرنگاران ما امروز سری به آبشار آب پری یا آبشار آب پری رویان می زنیم که طبیعت بکر و منطقه ها اطراف آن شما را هیجان زده خواهد نمود. استان مازندران سرشار از سرسبزی و طبیعت بی نظیری است که مطمئنا هر گردشگری را در طول سال های زیادی مجذوب خود نموده است. استانی که در آن شما در ساحل جنگل های سرسبز، کوهستان هایی با طبیعت بکر و تماشایی خواهید دید که در کمتر جایی مانند آن را می توان یافت. آبشارهای زیادی در این استان زیبا وجود دارد. از آبشار قرا گرفته تا سنگ نو، نارم و ایج تماشا هر کدام از این آبشارها حس خوبی به شما دست خواهد داد. اما در این مطلب ما سعی داریم، یکی از زیباترین آبشارهای استان مازندران، آبشار آب پری در رویان را به شما معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید...

آبشار آب پری رویان ، آبشاری که آبشار نیست اما طبیعت زیبایی دارد!

موقعیت دقیق آبشار زیبای آب پری

آبشار آب پری رویان که امروز مقصد سفرمان است، آبشاری است زیبا در شهر رویان مازندران که در 5 کیلومتری شهر نور مازندران واقع شده است. برای رفتن به این آبشار کافی است که در 50 کیلومتری شرق جاده چالوس رانندگی نموده و بعد از رسیدن به نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان به شهر رویان برسید. آبشار آب پری که در منطقه ای به نام آب پری در این شهر واقع شده است. مثل دیگر منطقه ها مازندران و شمال ایران دارای طبیعت سرسبز و بی نظیری می باشد و در نزدیکی یوش و کجور قرار گرفته است.

دسترسی به آبشار آب پری در رویان

آبشار سرسبز آب پری که در کنار جاده واقع شده است، در نگاه اول زیاد شبیه به یک آبشار واقعی نیست. سنگ هایی که از کوه در اثر رانش زمین جدا شده اند و در شیب تند کوه در یک جا استقرار یافته اند و توده ای بزرگ را شکل داده اند از میان آن ها آب اندکی جریان دارد و تشکیل آبشار را داده است. ولی از آنجایی که این ناحیه دارای آب و هوای خوب و مساعدی است و خنکی و شرایط طبیعی بکر این منطقه باعث شده است که افراد زیادی از کوچکترین فرصت خود در تعطیلات استفاده کنند و خود را به این ناحیه خوش آب و هوا در میان درختان جنگلی و طبیعت بکر این ناحیه برسانند. جاده ای که آبشار بی نظیر آب پری در آن قرار گرفته است عرضی به میزان جاده چالوس دارد و یکی از شرایط مطلوبی که در این ناحیه قرار گرفته است، داشتن فضای صاف و کافی برای اطراق کردن مسافران و گردشگران می باشد. بنابراین هر کسی می تواند گوشه ای از این فضا را انتخاب نموده و برای خودش چادر بزند و از زیبایی های منطقه و طبیعت بی نظیر و آب و هوای مساعد و مطلوب این ناحیه نهایت لذت و بهره برداری را ببرد.

مناظری که در این منطقه وجود دارد با بالارفتن ارتفاع بکرتر و زیباتر می گردد و سکوت مطلقی که در اینجا حکم فرما است برترین گزینه برای کسانی است که می خواهند از سر و صدا و شلوغی شهر های مدرن به دامان طبیعت فرار کنند و گوشه ای دنج و خلوت برای خود انتخاب نموده و چند روزی را در آن سپری کنند. اینجا صدای دارکوب و چهچهه پرندگان راخواهید شنید، گله ای که در دور دست ها در میان دشت برای خودش می چرد و چوپانی که در زیر سایه درخت نشسته است. چشم انداز ای رویایی از طبیعت سرسبز و درختانی که در فاصله نسبتا کمی از هم قرار دارند و همه این زیبایی ها انتظار تو را می کشند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2160

به "آبشار آب پری رویان ، آبشاری که آبشار نیست اما طبیعت زیبایی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار آب پری رویان ، آبشاری که آبشار نیست اما طبیعت زیبایی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید